A nyári meleg bosszúja a hideg reggeleken jelentkezik az akkumulátoroknál! Kevesen tudják, hogy nem a hideg az akkumulátor első számú ellensége, hanem a meleg. Első pillanatra talán hihetetlenül hangzik ez az állítás, hiszen az indítási problémák általában a hideg téli napokon jelentkeznek. A magyarázat nagyon egyszerű. A melegben felgyorsulnak a kémiai reakciók, így a korróziós […]
Napjainkban elvileg minden akkumulátor karbantartásmentes. Ez már nem is számítana különlegességnek. Vajon a hagyományos akkumulátorok ténylegesen karbantartás-mentesek? A `karbantartásmentes` kifejezés az akkumulátorokra vonatkozóan mindennapossá vált. Tényleg erről van szó? Valóban minden akkumulátor karbantartásmentes? Gondoljunk csak bele! Megvásárolunk egy karbantartásmentes akkumulátort, amelyen van lehetőség az utántöltésre, és található rajta egy szellőztető szelep, amely azt a célt […]
Azt a tényt már elfogadták az autótulajdonosok, hogy időnként szervizelni kell az autójukat. Ilyenkor sok mindent ellenőriznek, de a generátor állapotát, nem is beszélve az önindítóról, még véletlenül sem. Pedig az évek és a megtett kilométerek során jelentősen kopnak a szénkefék, zárlat alakulhat ki a tekercsekben. Ebből kifolyólag egyre kevesebb töltés jut az akkumulátorokra, amely […]
– A rossz autó akkumulátor, nehezen forgatja a motort hidegebb reggeleken, pedig van töltés, ezt mutatja a műszerfalon lévő kialvó lámpa, ha a motor mégis beindul. Sajnos a beépített töltésjelző csak azt mutatja, hogy a generátor forgórészén van-e gerjesztés. Azt azonban nem, hogy az állórészen képződik-e töltőáram és mekkora feszültség mellett. Ennek pontos érzékelésére vagy […]
Az akkumulátor élettartamát két egyszerű ellenőrzéssel lehet meghosszabbítani. Ezt a két egyszerű lépést célszerű havonta elvégezni.Az első az akkumulátor folyadékszintjének ellenőrzése. Az elektrolit szintje akkor megfelelő, ha épp ellepi az akkumulátor celláit. Ha nem éri el, akkor töltse fel desztillált vízzel. Az akkumulátor tetején található kupakok lecsavarása után (teljesen zárt akkumulátoroknál ez nincs) látható és […]
Rendszeresen ellenőrizz!” – akkumulátor típus Erre a hagyományos savas-ólomakkumulátorra nem lehet alkalmazni a “Hagyomány és minőség” reklámszlogent, mert közel áll az akkumulátor elvi felépítését szemléltető maketthez. Műanyag házban higított kénsavba merülnek az ólom és ólomdioxid masszát tartalmazó lemezek, melyeknek felülete kisütéskor (fogyasztó bekapcsolásakor) ólom szulfáttá, majd feltöltéskor újra ólommá és ólomdioxiddá alakul vissza. Közben áramot […]
Érdemes megmérni az indítómotor áramfelvételét, mert ha ez túlságosan nagy, akkor az akkumulátor igénybevétele is nagyobb, azaz hamar tönkremehet… Nagyon fontos, hogy megmérjük a töltőfeszültséget, mert ha nincs elegendő töltés, akkor az autó mindig bizonytalanul indul, és az akkumulátor is szép lassan tönkremegy (leszulfátosodik). Röviden: Az akkumulátor sarkain mért töltőfeszültségnek minden üzemállapotban (alapjáraton fordulatszámon, fogyasztókkal […]
Mi tehát a tennivaló, ha hideg téli reggelen nem akar a motorunk életre kelni? Ha indítózás közben a motor a szokásos sebességgel pörög, akkor a gyújtás vagy az üzemanyag ellátó rendszer vizsgálatával kezdjük. Ha hallhatóan lassabban forog az önindító és a motor is, akkor az akkumulátor, a vezetékrendszer és az önindító vizsgálata vezethet el a […]